Week 1: The beginning

Bijgewerkt: 20 mrt 2019

Zo, de eerste week zit erop!

Na een geannuleerde vlucht heb ik de mogelijkheid gekregen om via Dubai naar Mauritius te vliegen. De vlucht naar Dubai was met KLM en was heel erg plezant. Ik kreeg lekker te eten en drinken en had een fantastisch uitzicht over de golf van Oman en Dubai tijdens het landen.

Twee uren in Dubai

Het vliegveld van Dubai was ook erg mooi, alles is pracht en praal. Helaas had ik maar een overstap van 2 uur, en moest ik met de bus van de ene terminal naar de andere. Hierdoor had ik te weinig tijd om langs alle kraampjes te lopen. Vervolgens vloog ik met Emirates, wat ook verre van slecht was. Zij hadden mij wel gefopt door een broodje kipfilet te laten lijken op een soort cake. Hierdoor verwachte ik iets zoets, maar kreeg een rare verassing!

Op zaterdag kwam ik aan in Mauritius en werd ik naar mijn huis gebracht. Eenmaal aangekomen ben ik een beetje op verkenning gegaan in de omgeving en deed genoeg boodschappen voor 2 dagen.

Op maandag werd ik naar mijn werk gebracht door Ralco Monasch, mijn contactpersoon bij Alumno Astralis die deze stage voor mij heeft geregeld. Hier heb ik een introductiegesprek gehad met mijn bedrijfsmentor. Vervolgens werd ik geïntroduceerd bij het personeel en hier bleken nog 3 andere studenten te zijn. 2 komen uit Denemarken en 1 komt ook uit Nederland.

Dinsdag had ik met de andere studenten afgesproken om samen naar het werk te gaan. Hier in Mauritius rijden veel auto’s rond die dezelfde functie hebben als een bus. Dit zijn particulieren die deze ritten als inkomstenbron gebruiken. Wij hebben elke ochtend dezelfde taxichauffeur, die ons voor 25 roepies (0,60 euro) naar ons werk rijdt, wat ongeveer 15-20 minuutjes duurt. Dit zou ik iedereen aanraden, want ik heb nu 1x in de bus gezeten en laten we het erop houden dat het een ervaring was!

De bus in Pointe Aux Cannoniers.

Op dinsdag kreeg ik op mijn werk eerst het businessplan om door te lezen. Dit was een erg groot document, dus hier was ik wel een goede tijd mee bezig. Hierna kreeg ik het financiële model dat gebruikt is voor de bouw van een nieuw park en hier heb ik deze week veel mee mogen puzzelen. Daarnaast heb ik een begin gemaakt aan enkele verslagen die voor school moeten worden gemaakt.

Tijdens de lunch gaan wij vaak naar het strand, wat op ongeveer 5 minuten loopafstand ligt van mijn werk. Het is eigenlijk altijd mooi en zonnig en het is een mooie plek om uit te waaien na een aantal uur kantoorwerk. Op weg naar het strand is een ruimte met allemaal puppy’s, die altijd enthousiast naar mensen toe rennen als ze langslopen.

Eerste vlucht op "mijn" strandje vlak bij het kantoor

Vrijdagavond ga ik met alle andere studenten hier in de omgeving uit. We moeten het niet te gek maken, want zaterdag gaan we met z’n allen naar Black River Gorges National Park om te wandelen. Hier zal ik nog wel een klein verslagje over schrijven dat je terug kunt vinden in de categorie vrije tijd.

Stage 3e jaars november 2018 - maart 2019

Avonturen meebeleven?

schrijf je in en ontvang mijn updates

Over mij

• YouTube Icon Pim Fischer
  • Instagram Pim Fischer
  • LinkedIn Icon Pim Fischer
  • Facebook Icon Pim Fischer

Mijn naam is Pim Fischer. Voor mijn studie, Finance & Control, aan de Haagse Hogeschool ga ik stage lopen op Mauritius. Een prachtig eiland in de Indische Oceaan. Het ligt op zo'n 9.500 km hiervandaan en ruim 14 uur vliegen vanaf Amsterdam.
Het verloop van mijn avontuur >>

Mauritius (succesvol afgerond)
winter 2018 - 2019 stage Finance & Control

Cambodja
zomer 2019 stage Micro-Finance

Stage juli - augustus 2019

Omdat ik me wil oriënteren voor mijn eindstage in micro-finance ga ik in mijn zomervakantie 2019 op stage naar Cambodja. Toevallig is het ook zo'n 9.500 km van thuis, ongeveer net zover als Mauritius. Deze stage is micro-finance georiënteerd. Dus ik hoop hier te leren of ik inderdaad de goede richting opgeslagen ben.

Hier kun je mijn avontuur volgen in Cambodja >>

Stage 4e jaars eindstage 2020

Mijn stage begint in het najaar bij VSL (Nationaal Metrologisch Instituut van Nederland), in Delft. Ik sta in de startblokken.

Eindstage + scriptie (in overleg HHS)